15 wskazówek jak zdobyć obserwujących na Instagramie
Gotowy, aby zwiększyć swój rozwój na Instagramie?
Możesz kupić obserwujących na Instagramie, przechodząc do naszego sklepu, klikając <>.
Treść:
- 1: Dostosuj siatkę profilu, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie
- 2: Dołącz do kołowrotka Instagrama
- 3: Zoptymalizuj podpisy postów pod kątem wyszukiwania
- 4: Zainwestuj w strategię hashtagów
- 5: Zorganizuj rozdawnictwo na Instagramie
- 6: Współpraca z influencerami i markami
- 7: Twórz treści o wysokim stopniu udostępniania (w tym memy)
- 8: Miej jasną propozycję wartości
- 9: Cross-promuj swoje konto na różnych kanałach
- 10: Stwórz wyzwanie na Instagramie
- 11: Promowanie treści generowanych przez użytkowników (UGC) z markowym hashtagiem
- 12: Uczyń swoje treści dostępnymi
- 13: Publikuj bardziej konsekwentnie
- 14: Dodaj słowa kluczowe do pola tytułu swojej biografii
- 15: Współpraca nad postami w kanałach i nakładkach na kanały
Zdobywanie obserwujących na Instagramie to coś więcej niż tylko liczby – to członkowie Twojej społeczności online.
Oznacza to, że rozwój na Instagramie może pomóc zwiększyć ruch i zasięg witryny, zwiększyć sprzedaż, a nawet sprawić, że staniesz się influencerem wyznaczającym trendy.
W tym przewodniku podzielimy się z Tobą 15 sposobami na zdobycie większej liczby obserwujących na Instagramie
Jak zdobyć obserwujących na Instagramie w 2022 roku
Jeśli chcesz zdobyć więcej obserwujących na Instagramie w tym roku, oto 15 sprawdzonych strategii, które możesz wypróbować na swoim koncie:
- Edytuj swój profil, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie.
- Używaj kołowrotków na Instagramie
- Zoptymalizuj podpisy postów pod kątem wyszukiwania
- Zainwestuj w strategię hashtagów
- Organizuj prezenty na Instagramie
- Współpracuj z influencerami i markami
- Twórz treści, które można łatwo udostępniać (w tym memy).
- Miej jasną propozycję wartości
- Promuj swoje konto na różnych kanałach
- Stwórz wyzwanie na Instagramie
- Promuj treści generowane przez użytkowników (UGC) za pomocą markowego hashtagu.
- Udostępnianie treści wszystkim grupom użytkowników
- Publikuj konsekwentnie
- Dodaj słowa kluczowe w polu tytułu swojej biografii
- Współpracuj nad postami w swoim kanale
Czy jesteś gotowy, aby przejść do sedna sprawy? Dowiedzieć się, jak zdobyć obserwujących na Instagramie? Przeczytaj cały wpis na blogu poniżej.
1: Dostosuj swój profil, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie
Dobrze zaplanowany kanał na Instagramie, który wyraźnie prezentuje Twoją niszę, jest kluczem do zdobycia obserwujących na Instagramie.
Gdy ktoś wyląduje na Twoim profilu, chcesz, aby od razu zrozumiał, o czym jest Twoje konto.
Aby stworzyć spójną estetykę, która wspiera Twoją markę, użyj wizualnego narzędzia do planowania, aby utworzyć wyselekcjonowaną siatkę Instagram przed opublikowaniem postów.
Zatrzymaj gif
Zastanów się, jak Twoje posty wyglądają razem jako całość i jakie wrażenie robią, gdy ktoś ląduje na Twoim profilu po raz pierwszy. Jest to jedna z ważnych taktyk zdobywania obserwujących na Instagramie.
2: Dołącz do instagramowych kołowrotków
Jeśli jeszcze nie udostępniasz Instagram Reels, możesz tracić ogromną szansę na zdobycie obserwujących na Instagramie.
Reels, funkcja krótkich filmów w pętli na Instagramie, jest nadal jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do nowych odbiorców w aplikacji.
W przeciwieństwie do większości usług na Instagramie, widzowie w kanale Reels otrzymują bardzo angażujące treści zarówno od użytkowników, których obserwują, jak i od użytkowników, których nie obserwują.
Oznacza to, że tworzone przez ciebie filmy mogą z łatwością dotrzeć daleko poza twoją listę obserwujących – pomagając zwiększyć twoją widoczność i liczbę obserwujących.
Aby uzyskać najlepsze wyniki:
- Używaj słów kluczowych i hashtagów w tytułach filmów Reels, które dokładnie opisują treść filmu.
- Używaj popularnych dźwięków
- Utrzymuj krótkie i zwięzłe filmy, aby zachęcić do wielokrotnego oglądania.
- Twórz oryginalne treści
- Dodawaj tekst na ekranie dla widzów, którzy oglądają bez dźwięku.
- Celuj w wysokiej jakości materiały wideo (zamiast przesyłać treści ze znakiem wodnym TikTok).
- Nawet jeśli Twoja marka lub firma nie wydaje się dobrze pasować do Reels, nadal istnieją sposoby na osiągnięcie sukcesu.
- Eksperymentuj z popularnymi trendami, zabieraj obserwujących za kulisy, a nawet udostępniaj ujęcia przed i po swoim produkcie lub usłudze.
3: Optymalizacja opisów postów pod kątem wyszukiwania
Optymalizacja postów na Instagramie pod kątem wyszukiwania to główny sposób Instagrama na zdobycie obserwujących na Instagramie.
Po niedawnej aktualizacji Instagrama anglojęzyczni obserwatorzy Instagrama w 6 krajach mogą teraz przeszukiwać Instagram za pomocą słów kluczowych.
Według rzecznika Instagrama za pośrednictwem The Verge, zespół bierze pod uwagę szereg czynników przy wyświetlaniu odpowiednich wyników, w tym „typ treści, podpisy, czas publikacji” i inne.
Wykorzystuje również uczenie maszynowe, aby „znaleźć najwyższej jakości treści, które są dla Ciebie istotne”. Na razie wyświetlane będą tylko posty z siatki.
WSKAZÓWKA: Napisz podpisy do postów z wyprzedzeniem na komputerze, korzystając z bezpłatnej platformy do planowania mediów społecznościowych Later.
Wstrzymaj gif
Możesz napisać wszystkie podpisy do postów podczas jednej skoncentrowanej godziny ćwiczeń, a następnie ustawić je tak, aby uruchamiały się w najbardziej dogodnym czasie do publikacji.
Ponadto możesz zapisać wiele szablonów podpisów za pomocą funkcji Zapisane podpisy Later – możesz je następnie dodać do postów za pomocą dwóch dotknięć. Dzięki temu tworzenie świetnych podpisów na Instagramie jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.
4: Zainwestuj w strategię hashtagową
Hashtagi na Instagramie są jednym z największych narzędzi wzrostu, jakie masz do dyspozycji i nie powinieneś ich przeoczyć.
Po przeanalizowaniu ponad 18 milionów postów w kanale Instagram stwierdziliśmy, że wskaźniki zasięgu rosną o 11% (z 24% do 35%) wraz ze wzrostem liczby hashtagów z jednego do 30.
Wykres liniowy liczby hashtagów na Instagramie w porównaniu ze wskaźnikiem zasięgu na post w kanale w 2020 i 2021 r.
Aby dać ci wyobrażenie, dla konta z 20 tys. obserwujących oznacza to dodatkowe 2,2 tys. zasięgu na post.
Jeśli potrzebujesz inspiracji, jakich hashtagów użyć, sprawdź narzędzie Later’s Hashtag Suggestion – oferuje ono 30 powiązanych hashtagów, posortowanych według trafności, które możesz dodać do podpisów swoich postów.
Zatrzymaj gif
WSKAZÓWKA: Skorzystaj z funkcji Later’s Saved Captions, aby tworzyć i zapisywać listy najbardziej skutecznych hashtagów, które możesz szybko dodać do podpisów za pomocą dwóch dotknięć.
5: Organizuj prezenty na Instagramie
Jeśli chcesz szybko zwiększyć liczbę obserwujących, zorganizowanie konkursu na Instagramie może być jedną z najskuteczniejszych taktyk.
Dzięki odpowiedniej strategii możesz dotrzeć do tysięcy potencjalnych nowych obserwujących, jednocześnie budując silniejsze poczucie społeczności wokół swojej marki.
Upewnij się, że ustaliłeś jasne wymagania dotyczące uczestnictwa, które wspierają Twoje cele rozwojowe, takie jak tagowanie znajomego w komentarzu, udostępnianie w Instagram Stories i śledzenie Twojego konta.
Prezenty na Instagramie mogą być szczególnie korzystne, jeśli są organizowane we współpracy z twórcą lub marką, która podziela Twoją grupę docelową.
To prowadzi nas do kolejnej strategii zdobywania większej liczby obserwujących na Instagramie…
6: Współpraca z osobami wpływowymi i markami
Współpraca z podobnie myślącymi influencerami i markami to wielka wygrana dla wszystkich.
Będziesz mógł skorzystać ze skojarzenia marki i zyskać nową grupę potencjalnych obserwujących. Oto sekret zdobywania obserwujących na Instagramie.
Najlepsza wiadomość? Partnerstwa nie muszą wiązać się z wysokimi kosztami. Niektóre z najbardziej skutecznych są proste i korzystne dla obu stron.
Na przykład sprzedawca kosmetyków SpaceNK nawiązał współpracę z luksusowym ośrodkiem wypoczynkowym, aby zaoferować swojej społeczności szansę na wygranie ekskluzywnego pobytu.
Podobnie, nie musisz współpracować z super wpływowymi influencerami, aby wywrzeć wpływ.
Nano i mikro influencerzy mają zazwyczaj wyższe wskaźniki zaangażowania niż makro influencerzy i zazwyczaj mają niższe ceny postów sponsorowanych.
Będziesz jednak musiał współpracować z większą liczbą Nano lub Mikro influencerów, aby dotrzeć do tej samej liczby odbiorców, co Macro influencer – więc odpowiednia strategia będzie zależeć od przepustowości i wymagań budżetowych.
Jesteś nowy w influencer marketingu? Dowiedz się, jak znaleźć odpowiedniego partnera influencera dla swojej marki lub firmy w tym wpisie na blogu.
7: Twórz treści o wysokim stopniu udostępniania (w tym memy)
Jeśli chodzi o organiczne docieranie do nowych odbiorców, tworzenie treści, które można udostępniać, to świetny początek.
Jak zdobyć obserwujących na Instagramie?
Inspirujące cytaty, informacyjne posty karuzelowe i popularne memy to sprawdzone formaty – i wystarczy jeden wirusowy post, aby dotrzeć do tysięcy osób.
W szczególności memy są niezwykle ważne dla generowania zasięgu wirusowego – zwłaszcza jeśli wykorzystują coś, co jest popularne w kulturze popularnej.
Są one często zabawne lub sprytne i zazwyczaj zawierają kombinację tekstu i obrazów (zdjęć, GIF-ów lub wideo).
Aby stworzyć bardzo udany mem, spróbuj znaleźć równowagę między popularnymi wizualizacjami, z którymi pracujesz, nastrojem docelowych odbiorców i niszą Twojej marki.
Na przykład na koncie Later na Instagramie zazwyczaj tworzymy memy, które są istotne dla menedżerów mediów społecznościowych:
Im bardziej twój mem rezonuje z członkami twojej społeczności, tym bardziej prawdopodobne jest, że zostanie udostępniony daleko i szeroko.
8: Jasna propozycja wartości
Czy wszedłbyś do sklepu, gdybyś nie miał pojęcia, co jest w nim sprzedawane? Prawdopodobnie nie, prawda?
Cóż, ta sama zasada dotyczy Twojego konta na Instagramie.
Posiadanie jasnej propozycji wartości (niezależnie od tego, czy są to porady dotyczące stylizacji, inspirujące cytaty czy treści dotyczące stylu życia) jest niezbędne do zdobycia obserwujących na Instagramie.
Nie oznacza to jednak, że wszystkie treści muszą być dokładnie takie same.
Twórczyni treści Christina Galbato zaleca skupienie się na 3-5 filarach treści, które są związane z Twoją niszą – w ten sposób możesz zdywersyfikować swój plan treści bez osłabiania swojej podstawowej wartości.
Potrzebujesz pomocy w określeniu filarów treści? Dowiedz się, jak wykorzystać filary treści w strategii mediów społecznościowych w tym poście na stronie
9: Promuj swoje konto na Instagramie na różnych kanałach
Jeśli szukasz więcej sposobów na zwiększenie liczby obserwujących na Instagramie, promocja krzyżowa konta na innych platformach jest świetnym miejscem do rozpoczęcia.
TikTok jest główną platformą do wzajemnej promocji konta na Instagramie.
Na TikTok jedną z pierwszych rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć ruch na Instagramie, jest połączenie swojego konta na Instagramie z kontem TikTok.
Następnie możesz utworzyć wiele TikToków, które zachęcają widzów do kliknięcia Twojego profilu na Instagramie. Jedna z metod pozyskiwania obserwujących na Instagramie.
Jeśli TikTok nie jest częścią Twojej strategii marketingowej, możesz kierować ludzi na swój Instagram za pośrednictwem swojej strony internetowej, biuletynu e-mail, podcastu lub innej platformy społecznościowej.
10: Utwórz wyzwanie na Instagramie
Wyzwania na Instagramie zawsze były popularne (pamiętasz wyzwanie z wiadrem lodu w 2014 roku?), a teraz stają się coraz bardziej powszechne na Instagramie Reels.
Stworzenie udanego wyzwania na Instagramie może katapultować Twoje konto w zeitgeist – docierając do tysięcy, a nawet milionów potencjalnych obserwujących. Oto jak zdobyć obserwujących na Instagramie.
Aby uzyskać najlepsze wyniki, upewnij się, że uczestnictwo jest tak proste, jak to tylko możliwe, stwórz markowy hashtag, który łączy wyzwanie z Twoją marką i zastanów się, w czym ludzie będą chętnie uczestniczyć.
11: Wspieranie treści generowanych przez użytkowników (UGC) za pomocą markowego hashtagu
Zachęcanie społeczności do udostępniania treści generowanych przez użytkowników (UGC) to świetny sposób na zwiększenie świadomości marki i zwiększenie liczby obserwujących na Instagramie.
A udostępnianie UGC jest bardzo proste! Obserwujący mogą użyć hashtagu marki lub oznaczyć ją tagiem.
Firma Birdy Grey zajmująca się sukienkami dla druhen zachęca swoich odbiorców do używania markowego hashtagu #birdyinthewild podczas udostępniania zdjęć przedstawiających ich sukienki:
Rezultat? Każdy, kto zobaczy obraz wygenerowany przez użytkownika, ma łatwą drogę do odkrycia konta Birdy Grey na Instagramie.
WSKAZÓWKA: Możesz użyć funkcji Zbieraj w aplikacji Later, aby zobaczyć wszystkie posty, w których zostałeś oznaczony, lub wyszukać posty zawierające określony hashtag.
Gdy znajdziesz idealny post, możesz zapisać go w swojej bibliotece multimediów. Aplikacja Later zachowuje oryginalną jakość postu i dodaje uchwyt oryginalnego twórcy.
UWAGA: Należy również poprosić o pozwolenie oryginalnego twórcę – nawet jeśli oznaczył go określonym hashtagiem skoncentrowanym na UGC.
Wyszukiwanie UGC z hashtagów na Instagramie. jak zdobyć obserwujących na Instagramie.
Wyszukaj według hashtagów, aby znaleźć wartościowe treści generowane przez użytkowników w ciągu kilku sekund, a następnie dodaj ulubione do biblioteki multimediów.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
12: Zapewnij dostępność treści
Ponad 430 milionów ludzi na świecie jest głuchych lub niedosłyszących, a co najmniej 2,2 miliarda osób niedowidzi.
Jak zdobyć obserwujących na Instagramie?
Oto cztery proste sposoby, dzięki którym Twoje konto na Instagramie stanie się bardziej inkluzywne i dostępne już dziś:
- Dodawaj podpisy lub nakładki tekstowe do treści wideo (w tym filmów na Instagramie, relacji i klipów).
- Ręcznie pisz opisowy tekst alternatywny do swoich postów na Instagramie.
- Zwerbalizuj szczegóły wizualne podczas relacji i filmów
- Każde słowo w hashtagu na Instagramie powinno być pisane wielką literą. Pomoże to poprawić czytanie na głos dla użytkowników czytających na ekranie
WSKAZÓWKA: Instagram niedawno udostępnił automatycznie generowane podpisy w 16 językach dla Stories, dzięki czemu udostępnianie treści jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.
13: Publikuj bardziej konsekwentnie
Jeśli chodzi o rozwój Instagrama lub metodę zdobywania obserwujących na Instagramie, konsekwencja jest nazwą gry.
Later niedawno przeanalizował ponad 81 milionów postów w kanale (z wyłączeniem Reels), aby zobaczyć, jak częstotliwość publikowania wpływa na średni zasięg i wskaźniki zaangażowania.
Jednym z kluczowych wniosków było to, że konta, które publikują częściej, mają zwykle więcej obserwujących.
Jednak tworzenie wysokiej jakości treści, które dostarczają prawdziwą wartość dla odbiorców, powinno zawsze przeważać nad ilością.
14: Dodaj słowa kluczowe do pola tytułu swojego CV
Czy wiesz, że słowa umieszczone w polu Nazwa w biografii na Instagramie można przeszukiwać?
Na przykład, jeśli Twoja marka specjalizuje się w niestandardowych dziełach sztuki, możesz umieścić w polu nazwy słowa kluczowe, takie jak „Sztuka” lub „Dzieło sztuki”.
„Zastanów się, jaka jest Twoja nisza, w jakiej branży działasz, do kogo kierujesz reklamy i jakie rozwiązania oferujesz” – radzi ekspertka Instagrama Elise Darma. „W razie wątpliwości wpisz ten termin w pasku wyszukiwania na Instagramie i zobacz, co się pojawi”.
WSKAZÓWKA: Dowiedz się, jak zdobyć pierwsze 1000 obserwujących w naszym bezpłatnym kursie z Elise Darma.
15: Współpraca nad postami w kanale i rolkami
Dzięki Instagram Collabs użytkownicy mogą współtworzyć posty Instagram Feed (i Reels) – otwierając zupełnie nowy sposób dotarcia do nowych odbiorców.
Będziesz mógł dzielić się opiniami, polubieniami i komentarzami, a także wykorzystywać nawzajem swoje społeczności.
Jednak aby to zadziałało, musisz upewnić się, że zawartość działa na obu kontach – niezależnie od tego, czy jest to karuzela edukacyjna, czy kołowrotek, który dotyka Twojej niszy.
UWAGA: Jeśli nie masz jeszcze tej funkcji, trzymaj się!
Rozwijanie konta na Instagramie może wydawać się trudną walką, ale jeśli zastosujesz odpowiednie techniki i strategie, zdecydowanie możesz zdobyć więcej obserwujących na Instagramie.
Jest to połączenie publikowania kreatywnych treści, kierowania reklam do właściwych odbiorców oraz korzystania z nowych funkcji i trendów na Instagramie.
Czy wiesz już, jak zdobyć obserwujących na Instagramie?