Ilu obserwujących na Instagramie potrzebujesz aby zacząć zarabiać?
- Kilka tysięcy obserwujących na Instagramie kwalifikuje niektórych użytkowników jako „influencerów”.
- Ale w którym momencie – i z jaką liczbą obserwujących – influencer może zacząć zarabiać?
- Kupfollowers rozmawiał z dziesiątkami influencerów o tym, kiedy zaczęli zarabiać pieniądze, w jaki sposób i ile. Mając obecnie kilka tysięcy obserwujących na Instagramie, łatwo jest zadać pytanie: Kiedy mogę zacząć na tym zarabiać?
Dobra wiadomość jest taka, że nie ma ścisłego minimum.
Pięciu influencerów przepytanych przez Kupicfollowers.pl – wszyscy z mniej niż 6000 obserwujących na Instagramie – powiedziało, że otrzymują wynagrodzenie od marek za publikowanie postów dla swoich małych odbiorców.
Na przykład jedna influencerka, która tworzy treści lifestylowe, zaczęła zarabiać pieniądze w 2021 roku, mając kilka tysięcy obserwujących na Instagramie. Zarabia pieniądze na współpracy z markami i pobiera do 3500 tys. za każdy post na swoim kanale na Instagramie, powiedziała Kupfollowers w maju.
„Zawsze myślałem, że aby zarabiać w mediach społecznościowych, trzeba mieć milion lub sto tysięcy obserwujących, ale to nieprawda. Jest tak wiele sposobów na zrobienie z tego biznesu, nawet w niepełnym wymiarze godzin”.
W międzyczasie inni influencerzy mogą zacząć zarabiać pieniądze, zarabiając prowizję od sprzedaży za pośrednictwem marketingu afiliacyjnego.
Instagram płaci również niektórym influencerom bezpośrednio za pośrednictwem programów motywacyjnych, takich jak niektóre funkcje monetyzacji Instagrama, takie jak „Odznaki”, narzędzie napiwków Instagrama dla IG Live, wymagają od twórców posiadania co najmniej 10 000 obserwujących. Wiele z tych programów jest również ograniczonych do niektórych krajów, ma minimalny wiek 18 lat i wymaga, aby konta były zarejestrowane jako konta biznesowe lub konta twórców w aplikacji.
Chociaż otworzyło to drzwi dla wielu twórców na Instagramie, aby zacząć zarabiać na życie, często nie od razu zaczynają zarabiać na pełny etat (chociaż stosunkowo duża liczba mikroinfluencerów z mniej niż 100 000 obserwujących pracuje jako pełnoetatowi influencerzy).
Obecnie influencerzy na Instagramie nie potrzebują setek tysięcy obserwujących, aby zacząć zarabiać.
Oto kilka powodów, dla których tak jest:
- „Nano” i „mikro” influencerzy (zazwyczaj konta z mniej niż 100 000 obserwujących) są zatrudniani przez wiele marek z różnych branż. Ci mniejsi influencerzy pokazali siłę niszowych i zaangażowanych społeczności na Instagramie, gdzie platforma została zalana fałszywymi obserwatorami i nieproporcjonalnym zaangażowaniem. Influencerzy mogą zarobić od setek do tysięcy dolarów na tym zaangażowaniu.
- Meta otwiera swój wielomiliardowy portfel i płaci niektórym influencerom, co ogłosiła w zeszłym roku, inwestując 1 miliard dolarów w twórców treści do 2022 r. Platforma ujawniła również rynek sponsoringu twórców i marek w 2022 roku.
- Udostępnianie linków partnerskich jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek, ponieważ Instagram szeroko wprowadził etykietę linku w 2021 roku. Jednak niektóre programy partnerskie mają swoje własne wymagania, takie jak LTK lub ShopStyle.
Kupicfollowers przeprowadziło wywiady z ponad dwoma tuzinami instagramerów na temat tego, ile zarabiają, mając od 2 000 do nieco ponad 100 000 obserwujących. Wielu z nich korzysta z platformy Lafluence, aby otrzymywać płatne partnerstwa.