Jak korzystać z karuzeli na Instagramie w odniesieniu do marketingu?

Jak korzystać z karuzeli na Instagramie w odniesieniu do marketingu?

Jak korzystać z karuzeli na Instagramie w odniesieniu do marketingu?

Karuzele na Instagramie wykazują wskaźnik zaangażowania na poziomie 1,92% (nawet wyższy, jeśli używanych jest wszystkich 10 zdjęć) w porównaniu do wskaźników zaangażowania na poziomie 1,74% dla zdjęć i 1,45% dla filmów. Jednak to samo badanie wykazało, że karuzele zajmują tylko 19% wszystkich treści publikowanych w sieci.

Jak korzystać z karuzeli na Instagramie w odniesieniu do marketingu?
Jak korzystać z karuzeli na Instagramie w odniesieniu do marketingu?

Twoja marka powinna dążyć do tworzenia najbardziej angażującego rodzaju treści dla każdej platformy, a na Instagramie są to karuzele.

W tym artykule omówimy, czym dokładnie jest karuzela na Instagramie, jak ją stworzyć i omówimy 10 różnych sposobów wykorzystania karuzeli w marketingu.


Jak korzystać z karuzeli na Instagramie w odniesieniu do marketingu?

  • Czym jest karuzela na Instagramie?
  • Jak utworzyć karuzelę na Instagramie
  • 15 sposobów na wykorzystanie karuzeli na Instagramie do zaangażowania odbiorców
  • Dzielenie się najważniejszymi wydarzeniami edukacyjnymi
  • Dołącz do trendu meme
  • Prezentowanie treści generowanych przez użytkowników
  • Opowiedz historię
  • Wyświetlanie różnych wersji produktu
  • Tworzenie markowych grafik
  • Wsparcie sprzedaży

Czym jest karuzela na Instagramie?

Karuzela na Instagramie to post z wieloma zdjęciami. Użytkownicy mogą dodać do 10 obrazów do jednego posta na Instagramie, tworząc suwak, który widzowie przewijają z boku na bok, aby zobaczyć wszystkie obrazy.

Oto przykład karuzeli na Instagramie:

Na telefonie komórkowym wystarczy przesunąć palcem w lewo, aby przejść do następnego zdjęcia lub w prawo, aby wrócić. Na komputerze znajdują się strzałki dalej i wstecz, które pozwalają użytkownikom przechodzić od zdjęcia do zdjęcia.

Podczas przeglądania czyjegoś kanału karuzela na Instagramie jest oznaczona ikoną ułożonej warstwy w prawym górnym rogu.

W poniższym przykładzie widzimy ikony wskazujące odpowiednio post z opcją zakupów, Reel i Carousel.

Ikony oznaczające posty, które można kupić

Dlaczego warto używać karuzeli na Instagramie?

Rozmawialiśmy już o tym, jak karuzele na Instagramie mogą pomóc w generowaniu jeszcze większego zaangażowania niż inne rodzaje postów na Instagramie. Jednak inne kluczowe korzyści obejmują:

  • W jednym poście można udostępnić jeszcze więcej informacji.
  • Możesz promować całą linię produktów jednocześnie
  • Z obrazami karuzelowymi można pracować kreatywnie.
  • Możesz łączyć zdjęcia i filmy w jedną karuzelę

Zobaczysz jeszcze więcej powodów, dla których karuzele na Instagramie mogą być świetnym rodzajem treści, gdy pokażemy Ci wszystkie różne sposoby korzystania z tej funkcji poniżej.


Jak stworzyć karuzelę na Instagramie?

Tworzenie postów karuzelowych na Instagramie jest łatwe. Aby rozpocząć, wykonaj następujące kroki.

  • Naciśnij ikonę + u góry swojego kanału na Instagramie.
  • Stuknij ikonę karuzeli (dwie warstwy ułożone jedna na drugiej) u góry rolki z aparatu.
  • Wybierz do 10 obrazów do dodania do karuzeli. Spróbuj dotknąć ich w kolejności, w jakiej chcesz je wyświetlić. Następnie naciśnij przycisk Dalej.
  • Jeśli chcesz, dodaj filtry do każdego z nich. Możesz także zmienić kolejność obrazów, przytrzymując obraz i przeciągając go w nowe miejsce w składzie, jeśli wybrałeś je w innej kolejności. Następnie kliknij przycisk Dalej.
  • Napisz nagłówek, oznacz osoby i/lub produkty lub inne informacje, które chcesz dodać do posta.
  • Stuknij opcję Udostępnij, aby opublikować nowy post w karuzeli.

15 sposobów na wykorzystanie karuzeli na Instagramie do zaangażowania odbiorców

1. dzielenie się atrakcjami edukacyjnymi

Teachable wykorzystało swoją karuzelę na Instagramie, aby stworzyć grafikę ze wskazówkami dla swoich docelowych odbiorców. Ponieważ Teachable jest platformą do hostingu i sprzedaży kursów online, jej użytkownicy naturalnie szukają sposobów na zwiększenie sprzedaży w tym sezonie świątecznym.

Zastanów się, jakimi wskazówkami Twoja firma mogłaby podzielić się z odbiorcami. Wskazówki dotyczące korzystania z produktu, informacje edukacyjne na temat branży oraz ważne dane lub statystyki to świetne pomysły na tę przykładową karuzelę.


2. udział w memu trendach

Memy szybko wchodzą i wychodzą z mody, więc ważne jest, aby nadążać za trendami, jeśli chcesz mieć szansę na udział. Method użyła mema „they’re a 10” w formacie karuzeli, dzięki czemu mogła stworzyć wiele grafik wykorzystujących ten sam mem, konsolidując je w jednym poście.

Przykład, który pokazaliśmy na początku tego artykułu z Shopify, jest kolejną wersją tego pomysłu na karuzelę i wykorzystuje popularny niegdyś mem „Little Miss”. Zwracaj uwagę na popularne memy na Instagramie, Twitterze i TikTok, abyś mógł na nie trafić i zachować aktualność swoich treści.


3. Prezentacja treści generowanych przez użytkowników

Jeśli zorganizowałeś konkurs lub zebrałeś podobne zdjęcia lub grafiki z treściami generowanymi przez użytkowników, umieść je razem w karuzeli. Doskonale sprawdziło się to w przypadku firmy Canva, która udostępniła zdjęcia ze swojego konkursu na najlepszy projekt.

Można go również użyć do zaprezentowania różnych sposobów korzystania z produktu lub różnych osób noszących określony element odzieży. Produkt pomaga łączyć zdjęcia w celu tworzenia bardziej atrakcyjnych treści.


4. Opowiedzieć historię

Twórz grafiki z tekstem, które opowiadają historię. Użytkownicy mogą następnie przechodzić od zdjęcia do zdjęcia i czytać dalej, aby uzyskać pełny obraz. ConvertKit wykorzystał ten pomysł nie tylko do opowiedzenia historii, ale także do nawiązania relacji z docelowymi odbiorcami, próbując sprzedać im swoją wielką wyprzedaż.

Możesz wykorzystać ten pomysł, aby opowiedzieć historię powstania swojej firmy, swoją misję, ważne kamienie milowe lub cokolwiek innego, co jest istotne i ważne dla Twojej firmy i/lub branży.


5. Demonstracja różnych wersji produktu

Użyj karuzeli zdjęć, aby pokazać różne wersje, formaty lub rozmiary tego samego produktu. Day Designer wykorzystał go do zaprezentowania cyfrowej tapety na smartfonie, tablecie i komputerze, aby użytkownicy każdego urządzenia mogli zobaczyć, jak będzie wyglądać przed jej pobraniem.

Jest to również świetny pomysł w przypadku linii odzieży, które są sprzedawane w wielu rozmiarach (np. odzież dla mamy i dla mnie, odzież dla niemowląt i małych dzieci) oraz innych podobnych linii produktów, aby klienci mogli ocenić, czy jest ona dla nich odpowiednia.


6. Tworzenie markowych grafik

Markowa grafika to każdy rodzaj grafiki, który pasuje do czcionki i kolorów Twojej marki lub przynajmniej czcionki i kolorów Twojej kampanii. Można je wykorzystać na wiele sposobów i do wielu pomysłów na treści, ale uwielbiamy sposób, w jaki Starbucks zdecydował się stworzyć grafikę dla świątecznych par.

Poprzez włączenie astrologii, popularnego tematu na Instagramie, oraz dobrze zaprojektowanych ilustracji niektórych potraw i napojów, Starbucks stworzył angażującą karuzelę na Instagramie promującą swoje produkty.


7. Wsparcie sprzedaży

Czy zbliżają się jakieś duże wyprzedaże lub zniżki? Promuj je za pomocą karuzeli na Instagramie. DressUp wykorzystał ten pomysł, aby zaprezentować kilka różnych ubrań z ich oryginalną ceną i późniejszą ceną sprzedaży w celu zwiększenia konwersji na swojej stronie internetowej.

Wypróbuj ten format lub podobny pomysł na własnym Instagramie. Możesz nawet sprawić, by można je było kupić, oznaczając do 20 produktów w jednym poście karuzelowym (maksymalnie 5 na obraz).


8. Tworzenie obrazów ciągłych

To jeden z naszych ulubionych pomysłów na posty karuzelowe i jeden z najbardziej kreatywnych. Ponieważ przejście z jednego obrazu do następnego w karuzeli jest całkowicie płynne (tj. nie ma linii ani przerwy między obrazami), można łatwo tworzyć ciągłe obrazy lub grafiki, które przechodzą jedna w drugą.

Ta lokalna fotografka ślubna właśnie to robi, udostępniając zdjęcia klientów na swoim koncie na Instagramie, tworząc zabawny i wyjątkowy sposób na pokazanie swoich zdjęć. Można to również osiągnąć za pomocą markowych grafik lub nawet poziomych/panoramicznych obrazów podzielonych na kwadraty.


9. Wprowadzenie przypadków użycia produktu

Czy masz produkt, który jest dostępny w wielu kolorach lub może być używany na wiele sposobów? Utwórz karuzelę reprezentującą każdy z tych różnych przypadków użycia. Jednym z przykładów jest karuzela na Instagramie The Sill, która zawiera wiele gatunków roślin w jednej doniczce.

Istnieje nieskończenie wiele sposobów, aby to zrobić. Zaprezentuj koszulkę wystylizowaną na kilka różnych sposobów. Udostępniaj zdjęcia mebla w kilku różnych pomieszczeniach. Promuje rodzaj makijażu, który może być stosowany na wielu różnych obszarach twarzy.


10. Promocja produktów

Oczywistym pomysłem na wykorzystanie karuzeli na Instagramie jest promowanie swoich produktów. Estelle Colored Glass robi to, tworząc grafiki wszystkich kolorów swoich produktów w każdej linii i publikując je za pomocą karuzeli.

Możesz wykorzystać ten pomysł, aby zaprezentować zupełnie nową linię produktów, udostępnić produkt w różnych kolorach itp.


11. Ceny demonstracyjne

Jeśli prowadzisz rozdawnictwo związane z marką, prawdopodobnie istnieje kilka różnych zestawów nagród. Korzystanie z karuzeli na Instagramie to świetny sposób na zapewnienie każdej marce biorącej udział w konkursie własnego wizerunku w centrum uwagi.

Dokładnie to zrobili Mau i Made by Nacho w swoim wspólnym rozdaniu, kiedy zaprezentowali produkty, które rozdawali. Pomaga to również przyciągnąć jeszcze więcej uwagi, ekscytacji i zaangażowania w prezenty.


12) Dzielenie się pytaniami i odpowiedziami

Na pierwszym slajdzie karuzeli zadaj pytanie, a następnie użyj tylu slajdów, ile potrzebujesz, aby udzielić odpowiedzi. Jest to zabawny sposób na zaangażowanie odbiorców i zachęcenie ich do przewijania, aby zobaczyć resztę treści.

W powyższym przykładzie Seed robi to, zadając duże pytanie na pierwszym slajdzie, a następnie używając pozostałych slajdów, aby odpowiedzieć na inne pytania w odniesieniu do pierwszego pytania.


13) Udostępnianie informacji o produkcie

Czy określone grupy produktów pasują do siebie? Użyj karuzeli, aby zaprezentować te produkty w pakietach i udostępnić więcej informacji o niektórych produktach.

Cocokind wykonał świetną robotę, wykorzystując karuzelę do wprowadzenia rodzajów produktów do pielęgnacji skóry, które są odpowiednie dla skóry wrażliwej, trądzikowej, suchej itp. Stworzyli grafikę, która pokazuje produkt i cenę – wraz z dużym rabatem na trwającą wyprzedaż.


14) Promowanie sprawy

Czy istnieje organizacja charytatywna lub ważna sprawa, którą pasjonuje się Twoja firma? Użyj karuzeli, aby udostępnić więcej informacji na ten temat, zwłaszcza gdy zbliżają się odpowiednie święta.

Zobacz, jak Pelacase wykorzystał swoją platformę (i karuzelę na Instagramie) do promowania Światowego Tygodnia Wody 2022 i dzielenia się ważnymi informacjami na temat wody ze swoimi obserwatorami.


15) Tworzenie poradników

Używaj karuzeli do tworzenia samouczków lub przewodników dla klientów. Pozwoli im to w pełni wykorzystać Twój produkt, usługę lub oprogramowanie.

Weźmy przykład z książki Bloomscape. Wykorzystali oni karuzelę do stworzenia szczegółowego przewodnika pielęgnacji roślin dla jednego ze swoich produktów. Robią to od czasu do czasu z różnymi roślinami, upewniając się, że dostarczają wszystkich niezbędnych informacji, aby pomóc swoim klientom w utrzymaniu ich roślinnych pupili przy życiu.


Zacznij tworzyć karuzele na Instagramie już dziś

Zwiększ zasięg i zaangażowanie na Instagramie, dodając posty karuzelowe obok postów z pojedynczym obrazem. Aby dowiedzieć się jeszcze więcej o tym, jak najlepiej wykorzystać swoją strategię marketingową na Instagramie, dowiedz się, jak działa algorytm Instagrama, aby móc publikować najpopularniejsze rodzaje treści.

Często zadawane pytania

Czy karuzele na Instagramie osiągają lepsze wyniki?

Badania pokazują, że karuzele na Instagramie mają większe zaangażowanie niż zwykłe posty na Instagramie. Włączenie karuzeli do swojej strategii na Instagramie może być świetnym pomysłem.

Jaki jest limit karuzeli na Instagramie?

W jednej karuzeli na Instagramie można umieścić maksymalnie 10 zdjęć.

Jaka jest różnica między kołowrotkiem a karuzelą?

Reel to pionowy film wideo o długości do 90 sekund. Karuzela to prezentacja obrazów.

Dlaczego warto publikować karuzele na Instagramie?

Publikowanie karuzeli na Instagramie pomaga rozdzielić rodzaje treści udostępnianych na Instagramie i sprawić, że Twój kanał będzie angażujący i zabawny. Istnieje również wiele kreatywnych sposobów na wykorzystanie postów karuzelowych, aby jeszcze bardziej zaangażować odbiorców.

Ile zdjęć w karuzeli jest najlepszych?

Search Engine Journal odkrył, że wskaźniki zaangażowania są najlepsze, gdy posty wykorzystują wszystkie 10 miejsc na zdjęcia w karuzeli Instagrama.

Piszemy wiele innych interesujących artykułów na temat TikTok, więc możesz być również zainteresowany:

Jak stać się wirusowym na TikTok: 11 najważniejszych wskazówek (i dlaczego działają)

10 najczęściej obserwowanych kont na Instagramie na świecie

Ilu obserwujących na Instagramie potrzebujesz, aby zacząć zarabiać?

Jak sprawdzić, kto obserwuje Twój profil na Instagramie? 2 sposoby, aby się dowiedzieć

Jak stać się wirusowym na Instagramie (wirusowe posty na IG)

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *