Jak publikować na Instagramie w 2023 roku: Kompletny przewodnik
Instagram jest czwartą najpopularniejszą platformą mediów społecznościowych z ponad 1,4 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie. Jeśli Twoja firma nie włączyła jeszcze Instagrama do swojej strategii w mediach społecznościowych, nie jesteśmy zaskoczeni, że teraz to rozważasz.
Jednak stworzenie losowego posta na Instagramie to jedno. Czymś innym jest pełne rozwinięcie postu i stworzenie wieloaspektowej strategii treści na Instagramie.
Możesz kupić obserwujących i polubienia na Instagramie tutaj
Aby Ci pomóc, stworzyliśmy przewodnik krok po kroku, jak publikować na Instagramie: Jak utworzyć podpis, jak publikować każdy rodzaj treści obsługiwany przez Instagram i nie tylko.
Czy jesteś gotowy na podjęcie decyzji?
Jak publikować na Instagramie – kompletny przewodnik:
- Krok 1. Naciśnij przycisk + w górnej części ekranu.
- Krok 2. Wybierz typ postu, który chcesz utworzyć
- Krok 3: Napisz nagłówek
- Krok 4: Dodaj hashtagi
- Krok 5: Opublikuj swój post na Instagramie
- Często zadawane pytania
Krok 1. Naciśnij przycisk + w górnej części ekranu.
Regularne publikowanie postów na Instagramie jest niezbędne do stworzenia spójnej i wysoce skutecznej strategii marketingowej na Instagramie. Tworzenie wysokiej jakości postów obejmuje kilka kroków, ale jeśli będziesz postępować zgodnie z naszym przewodnikiem, będziesz w stanie zrobić to w mgnieniu oka.
Pierwszym krokiem jest otwarcie aplikacji Instagram, a następnie kliknięcie znaku + w lewym górnym rogu ekranu.
Krok 2. Wybierz typ postu, który chcesz utworzyć
Następnie musisz zdecydować, jaki rodzaj treści chcesz tworzyć. Istnieją cztery główne typy: post, story, reel lub live video.
Wybierz żądaną opcję z menu rozwijanego i postępuj zgodnie z naszymi instrukcjami dla każdej z nich.
Utwórz post w swoim kanale na Instagramie
Pierwszym typem posta na Instagramie, który możesz chcieć utworzyć, jest zwykły post na Instagramie. Może to być zarówno obraz, jak i wideo – obie opcje są świetne do dodania do kanału.
Aby rozpocząć, kliknij przycisk Opublikuj na liście opcji. Pojawi się rolka z aparatu, aby można było wybrać utworzone wcześniej zdjęcie lub film – można jednak dotknąć ikony aparatu, aby zrobić zdjęcie lub nagrać film bezpośrednio w aplikacji.
(Uwaga dodatkowa: nie zalecamy tego robić. Jeśli chcesz stworzyć wysokiej jakości kanał na Instagramie, będziesz chciał tworzyć treści poza aplikacją, a następnie publikować je osobno).
Istnieją trzy rodzaje postów w kanale, które można utworzyć:
- Wkład fotograficzny: Jedyne zdjęcie dodane do kanału na Instagramie
- Post z wideo: Film dodany do Twojego kanału na Instagramie (może być tak krótki jak kilka sekund lub tak długi jak godzina).
- Post karuzelowy: wybór do 10 zdjęć i/lub filmów w jednym poście na kanale Instagram.
Z listy rozwijanej aparatu możesz wybrać zdjęcia lub filmy, które chcesz dodać do swojego posta. Jeśli wybrane zdjęcia są poziome lub pionowe, można je zachować w takiej postaci lub przyciąć do kwadratu.
Kliknij przycisk Dalej, aby wybrać filtr. Na Instagramie dostępnych jest ponad 20 różnych opcji filtrowania. Możesz też dotknąć zakładki Edytuj u dołu, aby uzyskać dostęp do bardziej konfigurowalnych opcji edycji zdjęć.
Gdy zdjęcie będzie wyglądać tak, jak chcesz, kliknij ponownie przycisk Dalej. To tutaj tworzysz podpis i dodajesz hashtagi – ale o tym za chwilę.
Tworzenie historii na Instagramie
Instagram Stories to tymczasowe historie, które pozostają na profilu użytkownika przez 24 godziny. Możesz także dodać je do różnych wyróżnionych historii, które pozostaną na górze Twojego profilu na Instagramie, aby obserwujący mogli je zobaczyć po pierwszych 24 godzinach.
Historie mogą być świetnym sposobem na dalsze zaangażowanie odbiorców. Ponieważ pojawiają się one na samej górze kanału na Instagramie, możliwe jest, że użytkownicy będą widzieć Twoje historie częściej niż rzeczywiste posty w kanale.
Aby opublikować historię, kliknij drugą opcję z menu rozwijanego „Utwórz”. Możesz też przesunąć palcem w prawo na ekranie głównym, aby przejść do aparatu historii.
Stamtąd można zrobić zdjęcie lub nagrać film bezpośrednio w aplikacji lub przesłać wcześniej utworzoną grafikę, obraz lub film.
Historię można opublikować w niezmienionej formie lub spersonalizować na Instagramie. W lewym górnym rogu ekranu znajduje się kilka opcji, które pomogą ci upiększyć historię lub dodać więcej informacji.
Po pierwsze, możesz dotknąć ikony „Aa”, aby dodać tekst na górze historii. Do wyboru jest kilka różnych czcionek i dekoracji czcionek – trzymanie się tylko jednej lub dwóch opcji czcionek we wszystkich historiach to świetny sposób na zachowanie spójności i rozpoznawalności.
Drugą opcją są naklejki. Obejmują one zabawne GIF-y i ilustracje, naklejki z lokalizacją, naklejki z hashtagami, naklejki z pytaniami, naklejki ze wzmiankami, naklejki z ankietami lub naklejki z linkami. Możesz nawet dodać naklejkę muzyczną, aby dodać piosenkę do historii.
Możesz także dodać filtry lub animowane efekty do historii. Niektóre z nich działają na dowolnym obrazie, inne są specyficzne dla obrazów z twarzami.
Jeśli klikniesz ikonę z trzema kropkami, możesz wybrać, czy chcesz zapisać historię (tj. jeśli zrobiłeś zdjęcie / wideo w aplikacji i chcesz je zapisać w rolce z aparatu), czy możesz przejść do funkcji rysowania.
Dostępnych jest kilka opcji: pióro, strzałka, podświetlenie, neon i gumka. Możesz wybierać spośród kilku różnych kolorów, a nawet użyć kroplomierza, aby pobrać określony kolor bezpośrednio z obrazu lub wideo.
Następnie kliknij przycisk udostępniania, aby dodać historię. Możesz połączyć swoją stronę na Facebooku z firmowym profilem na Instagramie, aby udostępnić swoją historię na obu platformach jednocześnie.
Tworzenie filmów na Instagramie
Instagram reel to krótkie wideo podobne do filmów TikTok. Pomagają angażować odbiorców i budować większą liczbę obserwujących na Instagramie.
Aby utworzyć rolkę na Instagramie, wybierz trzecią opcję z menu rozwijanego. Jeśli utworzyłeś już 90-sekundowy lub krótszy film, możesz wybrać go z biblioteki i przesłać.
Jeśli rozwiniesz wszystkie opcje dostosowywania na lewym pasku bocznym, zobaczysz opcję dodawania lub edytowania dźwięku, długości, szybkości lub układu wideo. Możesz także ustawić timer przed rozpoczęciem nagrywania lub przeglądać kafelki filtrów i efektów, które możesz dodać do swojego wideo podczas nagrywania.
Po przesłaniu lub zaimportowaniu wideo z rolki z aparatu możesz dodawać naklejki, tekst lub rysunki, tak jak w swoich relacjach.
Po zakończeniu dostosowywania sesji utwórz podpis i udostępnij go na swoim koncie na Instagramie, klikając niebieski przycisk.
Za chwilę porozmawiamy o tworzeniu świetnego nagłówka.
Utwórz transmisję na żywo na Instagramie
Ostatnią opcją jest streamowanie na Instagramie. Tworzy to strumień wideo na żywo na Twoim koncie na Instagramie, który Twoi obserwatorzy mogą oglądać. Mogą również zostawiać komentarze, co daje świetną okazję do interakcji z odbiorcami w czasie rzeczywistym.
Aby utworzyć wideo na żywo, dotknij czwartej opcji w menu rozwijanym. W górnej części ekranu zobaczysz, ilu Twoich obserwujących jest obecnie aktywnych, dzięki czemu możesz ocenić, czy jest to dobry czas na rozpoczęcie transmisji na żywo.
Jeśli współpracujesz z organizacją charytatywną, możesz utworzyć tytuł filmu na żywo i link do zbiórki pieniędzy. Stuknij przycisk Odbiorcy i wybierz między transmisją na żywo dla odbiorców a utworzeniem pozorowanej transmisji.
Możesz też zaplanować wideo na żywo na późniejszy termin, ale nadal informować widzów, kiedy mogą spodziewać się Ciebie na żywo.
Jeśli chcesz, przewiń wbudowane filtry Instagrama, a następnie dotknij przycisku na ekranie, aby rozpocząć publikowanie.
Krok 3: Napisz nagłówek
Teraz, gdy wiesz już, jak publikować każdy z głównych typów treści na Instagramie, porozmawiajmy o pisaniu podpisów. Będziesz musiał dodać interesujący podpis zarówno do swoich postów na Instagramie, jak i do sesji, ale możesz pominąć ten krok, jeśli publikujesz tylko historie lub transmitujesz na żywo.
Aby zacząć, sprawdź niektóre z naszych pomysłów na podpisy na Instagramie. Następnie przejdziemy do strategii.
Nagłówek może mieć długość do 2200 znaków, ale nie należy wykorzystywać całego nagłówka. Badania pokazują, że posty z opisem składającym się z około 70 słów działają najlepiej.
Nie zawsze jest to jednak regułą. Jeśli nie masz historii do opowiedzenia w swoim poście na Instagramie, nie wymuszaj tego.
Zebraliśmy kilka wskazówek, aby upewnić się, że podpisy na Instagramie są angażujące i zachęcają odbiorców do dowiedzenia się więcej o Twoim poście – i Twojej firmie.
- Przyciągnij uwagę widza pierwszym zdaniem. Ponieważ Instagram przycina podpis tylko do kilku pierwszych wierszy, chcesz, aby pierwsze zdanie przyciągnęło ich uwagę i skłoniło do kliknięcia przycisku „Zobacz więcej”.
- Opowiedz historię lub zadaj pytanie. Użyj nagłówka, aby naprawdę nawiązać kontakt z odbiorcami. Opowiedz historię związaną z Twoim postem lub sesją zdjęciową lub użyj jej, aby zadać pytanie i zachęcić widzów do pozostawienia komentarza.
- Zatrudnij kreatywnego autora treści. Nie jesteś dobry w pisaniu tekstów? W porządku – zatrudnij w swoim zespole autora treści, który potrafi pisać doskonałe podpisy na Instagramie, które angażują odbiorców.
- Publikuj podpisy poza Instagramem. Aplikacja Instagram nie pozwala na tworzenie akapitów w aplikacji. Najlepszym sposobem na to jest utworzenie podpisu poza aplikacją i wstawienie go do podpisu podczas publikowania.
- Pisz tak, jak mówisz. Nie używaj słów i zwrotów, których nigdy nie wypowiedziałbyś na głos. Zamiast tego bądź relacyjny i twórz opisy, które brzmią jak coś, co dana osoba faktycznie by powiedziała.
- Dołącz odpowiednie emoji. Miłej zabawy z napisami. Dołącz emoji, jeśli ma to sens – ale nie używaj ich zbyt często. Istnieje cienka granica między używaniem emoji w zabawny sposób a używaniem emoji w sposób godny potępienia.
Pamiętaj o tych wskazówkach i zacznij tworzyć zabawne nagłówki, które Twoi odbiorcy chętnie przeczytają.
Krok 4: Dodaj hashtagi
Dodaj hashtagi po napisaniu podpisu. Każdy post na Instagramie może zawierać do 30 hashtagów, a ostatnie analizy wykazały, że posty z 20-30 hashtagami mają największy zasięg. Dwadzieścia hashtagów to złoty punkt, więc staraj się trzymać tego limitu.
Jak więc znaleźć odpowiednie hashtagi, które pomogą Twojemu postowi dotrzeć do jak największej liczby użytkowników?
Najpierw przyjrzyj się najpopularniejszym hashtagom na Instagramie i sprawdź, czy któryś z nich pasuje do Twojej firmy lub Twojego posta. Włączenie ich może pomóc w dotarciu do znacznie szerszego grona odbiorców.
Następnie rozważ skorzystanie z narzędzia do sugerowania hashtagów, które pomoże Ci znaleźć jeszcze więcej świetnych hashtagów dla Twojego posta. Możesz także przeglądać posty konkurencji i zobaczyć, jakich hashtagów używają. Kliknij na każdą z nich, aby zobaczyć, jak bardzo są popularne i czy warto je dodać do swojego posta.
Inną taktyką jest wyszukiwanie słów kluczowych związanych z Twoją firmą i sprawdzanie, które hashtagi pojawiają się w wynikach wyszukiwania na Instagramie.
Dodaj listę hashtagów do dokumentu lub notatki na telefonie lub komputerze, aby móc się do nich odwoływać za każdym razem, gdy tworzysz nowy post na Instagramie.
Podczas dodawania hashtagów do posta istnieje kilka różnych sposobów, aby upewnić się, że są one ukryte i nie wyglądają jak spam:
Dodawaj hashtagi do pierwszego komentarza w poście, a nie do podpisu.
Naciśnij przycisk „Enter” w podpisie i dodaj kropkę. Powtórz 2-3 razy, a następnie wstaw hashtagi do nagłówka.
Dzięki temu hashtagi nie będą wyświetlane nad przyciskiem „Pokaż więcej”, co sprawi, że nagłówek będzie wyróżniał się najbardziej.
Krok 5: Opublikuj swój post na Instagramie
Udało ci się! Przeszedłeś przez wszystkie kroki, aby stworzyć niesamowity post na Instagramie. Ostatnim krokiem jest naciśnięcie przycisku publikacji.
Pamiętaj, że możesz również korzystać z narzędzi do planowania, aby tworzyć wiele postów na Instagramie jednocześnie i automatycznie publikować je na swoim profilu w ustawionych przez siebie dniach i godzinach.
Zacznij tworzyć niesamowite treści na Instagramie
Teraz, gdy już wiesz, jak publikować na Instagramie, nadszedł czas, aby zacząć tworzyć niesamowite i angażujące treści dla swoich odbiorców. Zwiększ liczbę obserwujących i wykorzystaj Instagram do promowania swoich produktów i usług.
Często zadawane pytania
Czy można publikować na Instagramie z poziomu aplikacji komputerowej?
Tak, publikowanie na Instagramie z poziomu przeglądarki na komputerze to najnowsza innowacja w oprogramowaniu.
Aby to zrobić, przejdź do strony Instagram.com na komputerze stacjonarnym i kliknij ikonę ze znakiem +. Pojawi się wyskakujące okienko z przyciskiem przesyłania lub możesz przeciągnąć zdjęcie/wideo na ekran. Następnie wykonaj wszystkie powyższe kroki, aby opublikować swój post.
Jak opublikować hashtag?
Możesz dodać do 30 hashtagów na dole podpisu lub jako komentarz do posta na Instagramie.
Jaki jest najlepszy sposób publikowania na Instagramie?
Aby uzyskać dostęp do najlepszych funkcji, publikuj na Instagramie z wersji mobilnej.
Co oznacza kolorowe kółko na Instagramie?
Jeśli wokół zdjęcia profilowego widoczny jest kolorowy okrąg, oznacza to, że profil opublikował relację na Instagramie w ciągu ostatnich 24 godzin. Kliknij zdjęcie profilowe, aby wyświetlić historię.
Jak dodać przycisk do mojego profilu na Instagramie?
Aby edytować swój profil, stuknij kolejno opcje Informacje o firmie > Opcje kontaktu > przycisk Dodaj działanie. Tutaj możesz wybrać rodzaj przycisku, który chcesz dodać, w zależności od tego, w jaki sposób chcesz, aby potencjalni klienci skontaktowali się z Tobą lub dotarli do Twoich produktów / usług.
Piszemy wiele innych interesujących artykułów na temat TikTok, więc możesz być również zainteresowany:
Jak stać się wirusowym na TikTok: 11 najważniejszych wskazówek (i dlaczego działają)
10 najczęściej obserwowanych kont na Instagramie na świecie
Ilu obserwujących na Instagramie potrzebujesz, aby zacząć zarabiać?
Jak sprawdzić, kto obserwuje Twój profil na Instagramie? 2 sposoby, aby się dowiedzieć
Jak stać się wirusowym na Instagramie (wirusowe posty na IG)
1 komentarz